سوالات متداول


  • ١. تفاوت آسانک در مقایسه با سایر پنل های ارائه دهنده سرویس ارسال ودریافت پیامک چیست؟

    سرویس پیامک اینترنتی آسانک، امکان ارسال و دریافت پیامک از طریق شماره تلفن ثابت و با پیش شماره 021 را فراهم می نماید. به بیان دیگر در مقایسه با شماره های مجازی که با پیش شماره های 1000،2000 و یا 3000 شروع می شوند، سرویس پیامک اینترنتی تلفن ثابت، این امکان را برای کاربر فراهم می آورد تا با شماره تلفن ثابت خود و از طریق پنل اینترنتی، به ارسال و دریافت پیامک بپردازد. به بیان دیگر، با فعالسازی این سرویس، شماره پیامکی با شماره تلفن ثابت یکی خواهد شد. به عنوان مثال : تلفن و پیامک- 02164063188 همچنین با فعال سازی سرویس اعتباری آسانک، شما می توانید"وب سرویس عادی آسانک" ، به صورت رایگان فعال نمائید.

  • ٢. چگونه می توان دموی پنل آسانک را مشاهده نمود؟

    برای مشاهده دموی پنل آسانک، کافیست به سایت آسانک مراجعه نموده بر روی آیکون "ورود " کلیک نمائید و در پنجره باز شده نام کاربری "demo"و رمز عبور را نیز "demo" را واردنموده و "ورود" را انتخاب نمائید.  

  • ٣. منظور از واحد پیامک فارسی و لاتین چیست؟

    در صورتیکه متن ارسالی شما به زبان فارسی باشد تا سقف70 کارکتر یک پیامک و 137 کارکتر دو پیامک و در صورتیکه متن ارسالی به لاتین باشد تا سقف 160 کاراکتریک پیامک و 313 کارکتر دو پیامک محسوب می شود. بدیهی است محاسبات مربوط به خرید و یا کاهش اعتبار پیامک نیز بر اساس واحد پیامک می باشد.

  • ٤. آیا تعرفه پیامک فارسی و لاتین در سرویس پیامک اینترنتی آسانک، با یکدیگر متفاوت است؟

    خیر، یکی از مزایای استفاده از سرویس پیامک اینترنتی آسانک این است که تعرفه ارسال یک واحد پیامک فارسی با یک واحد پیامک لاتین یکسان است.

  • 5.فعال‌سازی سرویس پیامک اینترنتی آسانک چه مدت طول می کشد؟

    به محض تکمیل فرم درخواست فعالسازی و ارائه اصل فرم درخواست به همراه مدارک احراز هویت شماره و انجام ثبت نام اولیه در سایت آسانک، در منو "شماره های من" تب "ثبت شماره" شماره مورد نظر خود را ثبت نمائید تا در کوتاهترین زمان ممکن (نهایتاً یک روز کاری) سرویس فعال خواهد شد.
  • ٦. آیا هنگام استفاده از سرویس های آسانک خط تلفن ثابت مشغول می گردد؟

    خیر، این سرویس خط تلفن ثابت شما را مشغول نکرده و در حین ارسال و دریافت پیامک هیچگونه اختلالی در خط تلفن ایجاد نمی نماید. بدین ترتیب شما می توانید از طریق پنل اینترنتی با شماره تلفن ثابت خود پیامک ارسال و دریافت نمائید. شماره های قصد نیز به محض دریافت پیام می توانند روی همان پیامک شماره شما را call نمایند.

  • ٧. آیا پس از فعالسازی سرویس پیامک اینترنتی آسانک، به منظور استفاده از آن نیاز به گوشی های تلفن خاص و یا نصب نرم افزار ویژه ای می باشد؟

    خیر، سرویس پیامک اینترنتی آسانک، کاملا مبتنی بر وب بوده و تنها با دسترسی به اینترنت و ثبت نام در سایت آسانک، ورود به پنل امکان پذیر می باشد. لذا استفاده از آن نیازی به نصب افزار و یا تهیه گوشیهای تلفن خاصی ندارد.

  • ٨. آیا امکان ارسال و دریافت پیامک به کلیه اپراتورهای تلفن همراه وجود دارد؟

    در حال حاضر آسانک با دو پیش شماره ((021، 026)) می باشد، کاربرانی که ساکن تهران هستند و پیش شماره 021 توانایی ارسال و دریافت به تمامی اپراتور های همراه اول، ایرانسل و رایتل را دارند و کاربران استان البرز و پیش شماره 026 توانایی ارسال و دریافت به اپراتور های رایتل و همراه اول را برخوردار می باشند.

  • ٩. تفاوت فعالسازی سرویس پیامک اینترنتی آسانک به صورت عادی(postpaid) با اعتباری(prepaid) در چیست؟

    تفاوت اصلی این دو نوع کاربری، در شیوه پرداخت هزینه فعالسازی سرویس ، برخی امکانات پنل، شارژ پیامک و محدودیت ارسال پیامک می باشد. در کاربری عادی، هزینه ارسال پیامک در انتهای هر دوره، بر روی قبض تلفن ثابت لحاظ می گردد و کاربر عادی تا سقف 100واحد پیامک در روز می تواند ارسال نماید. هزینه هر پیامک ارسالی معادل دو پالس تلفن ثابت می باشد. در کاربری اعتباری، خرید شارژ پیامک به صورت اعتباری بوده و کاربر تا سقف اعتبار خریداری شده امکان ارسال پیامک خواهد داشت و از امکاناتی از جمله دیتابیس شماره های اصناف و مناطق و جنسیت .......همچنین سرویس ارسال فکس اینترنتی و وب سرویس برخوردار خواهند بود.
  • ١٠. آیا استفاده از پیش شماره 021 ، متقاضیان این سرویس را برای ارسال و یا دریافت پیامک به سایر شهرستانها (غیر از تهران) محدود می نماید؟

    پاسخ منفی است. در حقیقت وجود پیش شماره 021 ، هیچ محدودیتی را به لحاظ ارسال و یا دریافت پیامک برای کاربران ایجاد نمی نماید و با فعالسازی سرویس پیامک اینترنتی آسانک، امکان ارسال و دریافت پیامک به کلیه پیش شماره های تلفن همراه در کلیه نقاط ایران وجود خواهد داشت.
  • ١١. آیا سرویس پیامک اینترنتی آسانک برای سایر شهرستانها نیز فعال شده است؟

    در حال حاضر این سرویس در تهران و کرج با پیش شماره های 026 و021 فعال شده است. مخابرات استان خراسان رضوی نیز به زودی سرویس پیامک اینترنتی تلفن ثابت را راه اندازی خواهد نمود. امید است در آینده نزدیک با پیگیری تیم آسانک و همکاری مخابرات سایر استان ها این سرویس برای سایر پیش شماره ها نیز فعال گردد.
  • ١٢. پشتیبانی پنل پیامکی آسانک به چه صورت است؟

    در صورتیکه که کاربران پنل حین کار با آن با مشکل مواجه شوند و یا سوال ، درخواست و یا پیشنهادی داشته باشند با مراجعه به قسمت پشتیبانی پنل، می توانند با تعیین عنوان و مخاطب، سوال یا درخواست خود را ثبت نمایند. همکاران ما در آسانک به محض مشاهده تیکت، در اسرع وقت پاسخگو خواهند بود. سایر راههای ارتباطی با آسانک عبارتند از: پیامک: 02164063188 تلفن: 02164063184,02164063187, 02164063180, 02164063188 نمابر: 02166006821, 02164063150 ایمیل: از این آدرس ایمیل در مقابل روبوت های اسپمر محافظت می شود. جهت مشاهده آن باید جاوااسکریپت فعال باشد.
  • ١٣. شرایط همکاری با آسانک به چه صورت است؟

    در صورت علاقمندی و تمایل به همکاری با آسانک در قالب نمایندگی ، رزومه کاری شرکت خود را به همراه فرم درخواست وب سرویس که در سایت آسانک قرار داده شده است به آدرس الکترونیکی از این آدرس ایمیل در مقابل روبوت های اسپمر محافظت می شود. جهت مشاهده آن باید جاوااسکریپت فعال باشد. ایمیل نموده و یا به شماره 02164063150 فکس نمائید. به محض دریافت اطلاعات مذکور در اسرع وقت با شما تماس گرفته خواهد شد.
  • ١٤. آیا فعال سازی فکس اینترنتی رایگان می باشد؟

    فعال سازی سرویس "ارسال فکس اینترنتی"  برای کاربران اعتباری رایگان می باشد و کاربران اعتباری می توانند با شماره پیامک خود ارسال فکس نیز انجام بدهند.البته این سرویس به زودی به پنل آسانک اضافه خواهد شد.
  • ١5. آیا فعال سازی وب سرویس به صورت رایگان می باشد؟

    فعال سازی وب سرویس عادی آسانک برای ارسال ماکزیمم 500 پیامک در روز، برای کاربران اعتباری رایگان می باشد.
  • ١6. فعال سازی وب سرویس به چه صورت می باشد ؟

    کاربران اعتباری می توانند برای فعال سازی وب سرویس به منو "سرویس ها" رفته و با انتخاب آیکن "وب سرویس " توانایی فعال سازی وب سرویس به صورت عادی 500 عدد در روز رایگان فعال نمائید.
  • ١7. در هنگام ارسال پیامک با عبارت (گیرنده در لیست سیاه است) مواجه می شویم به چه معناست؟

    ‫مالکین خطوط تلفن همراه می توانند سرویس  پیامکهای تبلیغاتی خود را مسدود می نماید و دیگر هیچ پیامکی از پنلهای اینترنتی دریافت ننمایند مگر از شماره هایی که در لیست سفید همراه اول قرار دارند. به همین دلیل وقتی به شماره های مذکور، پیامک ارسال شود، فرستنده ، پیام "گیرنده در لیست سیاه است" را دریافت می نماید. سازمانها و موسساتی که ارسالهای آن جنبه تبلیغاتی نداشته و تنها به منظور اطلاع رسانی به شبکه کاربران و مخاطبین خود از سامانه پیامک تلفن ثابت استفاده می نمایند، می توانند درخواست خود را مبنی بر قرار گرفتن شماره تلفن ثابت آنها در "لیست سفید" همراه اول به آسانک ارائه نمایند. با تکمیل و ارسال فرم تعهدنامه لیست سفید، شماره شما در لیست سفید قرار می گیرد و می توانید با پنل شماره تلفن ثابت خود به کاربرانی که شماره آنها در لیست سیاه همراه اول قرار دارد نیز پیامک ارسال نمائید. فرم تعهدنامه پس از ارسال درخواست، از سوی کارشناس آسانک برای شما ارسال خواهد شد. تنها به یاد داشته باشید که ارگان و سازمان ها شامل لیست سفید می شوند و افراد حقیق نمی توانند از فرم لیست سفید استفاده کنند
  • 18. برای خروج یک شماره موبایل از لیست سیاه چه عملی را باید انجام داد؟

    برای خروج از لیست سیاه، مالک خط همراه، باید عدد 2 به شماره 8999 ارسال نماید. بعد از گذشت 24 ساعت سرویس دریافت پیامک تبلیغاتی برای وی فعال می گردد.
  • 19. چگونه می توان در ازای خرید از آسانک، فاکتور رسمی دریافت نمود؟

    برای  دریافت فاکتور رسمی کافیست پس از انجام خرید، در منوی " پشتیبانی پنل " خود با  انتخاب گزینه "طرح سئوال جدید" یک تیکت جدید با عنوان "درخواست صدور فاکتور رسمی" ثبت نمائید تا برای شما فاکتور رسمی صادر و ارسال گردد.
  • 20. آیا امکان ارسال با نام تجاری وجود دارد؟

    امکان ارسال با نام تجاری برای عموم وجود ندارد و تنها برای ارگانهای خاص و با تائید همراه اول امکان پذیر می باشد.
  • 21. آیا در ازای ارسال پیامک به شماره هایی که در لیست سیاه قرار دارند از اعتبار پیامکی کسر می شود؟

    با ارسال پیامک به شماره هایی که در لیست سیاه قرار دارند در ابتدا  از حساب شما کسر می گردد اما بلافاصله پس از تشخیص سیستم، اعتبار کسر شده به حساب شما عودت داده خواهد شد و شما می توانید گزارش آن را از منوی اعتبار من بخش تاریخچه شارژ مشاهده نمائید. در قسمت گزارشگیری نیز، آیتمی با عنوان بازگشت اعتبار وجود دارد که تعداد اعتبار عودت داده شده را نمایش می دهد.
  • 22. آیا بابت پیامک های نرسیده (not delivered) هم از اعتبار کسر میگردد؟

    بابت هر پیامی که از آسانک به اپراتور تحویل گردد، فارغ از اینکه اپراتور پیام را تحویل گوشی داده است یاخیر، هزینه کسر می گردد و فقط هزینه پیامک های لیست سیاه شارژ بک می گردد.
  • 23. پیام (توسط مخابرات رد شد) به چه معناست؟

    این پیغام در دو حالت نمایش داده می شود 1- وقتی شماره مقصد نامعتبر باشد 2- وقتی که به دلیل اشکال از سوی اپراتور پیام شما مردود گردد. لذا در صورتیکه این وضعیت در مورد ارسالهای شما زیاد اتفاق می افتد لطفا برای بررسی های بیشتر از طریق ثبت تیکت در قسمت پشتیبانی اطلاع رسانی نمائید.
  • 24. آیادریافت یک نسخه از پیام های دریافتی روی ایمیل (سرویس s2e)هزینه دارد؟

    خیر این سرویس هزینه ای ندارد و جز سرویس های رایگان پنل می باشد.
  • 25. آیا امکان ارسال پیامک به شماره هایی که در لیست سیاه قرار دارند وجود دارد؟

    اگر از این سرویس فقط برای اطلاع ارسانی استفاده می نمائید و از آن برای تبلیغات استفاده نمی نمائید می توانید با ثبت تیکت در قسمت پشتیبانی، درخواست ارسال فرم white list نمائید. در صورتیکه شماره شما واجد شرایط قرار گرفتن در لیست سفید باشد، پس از تکمیل فرم لیست سفید و ارسال به همراه اول، شماره شما در لیست سفید قرار می گیرد و امکان ارسال پیامک به شماره هایی که در لیست سفید قرار دارند را خواهید داشت.
  • 26. برای ورود به سایت با پیغام نامعتبر بودن https مواجه می شوم چگونه باید آن را برطرف نمایم؟

    برای رفع این مشکل می توانید به منوی وبلاگ در صفحه اصلی سایت مراجعه نمائید و مطلب "مشکل SSL" که به طور کامل برای همه مرورگر ها در آن نوشته شده است را مطالعه و مشکل را برطرف نمائید.
  • 27. آیا امکان اتصال سایت یا برنامه از طریق وب سرویس (API) به سرویس پیامک تلفن ثابت وجود دارد؟

    بله شما می توانید با دریافت وب سرویس (API)،  در سایت یا برنامه خود از سرویس پیامک تلفن ثابت نیز استفاده نموده و ارسال ها و دریافتهای خود را از طریق وب سرویس انجام دهید.
  • 28. آیا امکان ارسال پیام تبریک تولد در پنل می باشد؟

    کاربران آسانکی می توانند درهنگام ورورد اطلاعات در دفترچه تلفن، تاریخ تولد افراد را وارد نمایند. سیستم در تاریخ ثبت شده بر روی میز کار کاربر، در سالروز تولد فرد مذکور، پیامی را روی میز کار به شما ارسال نموده و یادآوری می نماید. سپس شما می توانید نسبت به ارسال پیامک تبریک اقدام نمائید. در حال حاضر سیستم امکان ارسال اتوماتیک پیامک تبریک را نداشته و فقط در تاریخ مذکور بر روی میز کار به شما یادآوری می نماید.
  • 29. آیا امکان ارسال فکس به شماره های شهرستان و شماره های فکسی که روی شماره داخلی (منشی تلفنی) تعریف شده اند، امکان پذیر است؟

    در حال حاضر فقط امکان ارسال فکس به شماره های تهران و شماره های مستقیم فکس (Auto fax) امکان پذیر می باشد.
  • 30. آیا امکان ارسال نظیر به نظیر از وب سرویس وجود دارد؟

    در حال حاضر این امکان در وب سرویس وجود ندارد.
  • 31. آیا در هر بار ارسال گروهی به شماره های تکراری پیام ارسال می گردد؟

    پاسخ منفی است، در هر بار ارسال، سیستم به صورت خودکار، شماره های تکراری در همان نوبت ارسال را از لیست ارسال حذف می نماید و فقط یکبار برای آنها ارسال انجام می دهد.
  • 32. آیا امکان تغییر کاربری اعتباری به عادی وجود دارد؟

    خیر نمی توان کاربری اعتباری را به کاربری عادی تغییر داد. تنها امکان تغییر کاربری از عادی به اعتباری وجود دارد.
  • 33. آیا می توان در یک پنل یک شماره اعتباری و یک شماره عادی داشت؟

    پاسخ منفی است. بر روی یک پنل، تنها شماره هایی از یک جنس قابل فعالسازی هستند. بایستی شماره های روی یک پنل، همگی عادی یا همگی اعتباری باشند.
  • 34. آیا می توان تعدا زیادی شماره را به صورت یکجا در دفترچه تلفن وارد نمود؟

    بله . شما می توانید از فایل نمونه ای که در بخش ورودی / خروجی مخاطبین دفترچه تلفن وجود دارد، استفاده نموده و طبق همان فرمت، تمام شماره های خود را به صورت یکجا وارد سیستم نمائید.
  • 35. قانون تبصره لایحه بودجه پیامک چیست؟

    برای اطلاعات کامل از قانون تبصره لایحه بودجه خواهشمندم به لینک زیر مراجعه نمائید

    http://rc.majlis.ir/fa/news/show/923173



سوال خود را مطرح کنید؟

در صورتی که پاسخ سوال خود را در این صفحه نیافتید می توانید از طریق فرم تماس سوال خود را مطرح کنید

با ما در تماس باشید